Härsjöarna runt (ca 22 km)

Idag blev det äntligen en lite längre vandring… Åkte till Härskogen mellan Lerum och Härryda och gick runt Lilla och Stora Härsjön. Svängde ner och parkerade vid motionscentralen Härskogen. Började sedan med Lilla Härsjön (söderut) och därefter Stora Härsjön. Rundorna är 9  respektive 15 km, men jag ”genade” på norrsidan istället för att gå tillbaka till bilen emellan, så jag gissar att det blir ca 22 km totalt. En trevlig runda och ett utmärkt väder att vandra i. Längst ner i söder på Stora rundan skrämde dock en flock vargar mig halvt från vettet. Tur att dom var inhängnade annars är jag säker på att dom gärna hade sett mig som lunch… Nä, rundan är trivsam som sagt, men skulle nog kunna vara bitvis blöt när det regnat mycket. Vildmarkskänslan innefinner sig inte så ofta, då man går vissa delar på grusvägar, eljusspår, förbi stugor och hus mm. Dessutom får man stundtals huka sig för landande flygmaskiner… Men alla sjöar man passerar är en riktig höjdare. Rundorna är mycket välskyltade och det är lätt att hitta. Inte så farligt kuperat heller… ganska lättvandrat.

DSC00024

DSC00025

DSC00027

Ursäkta bildkvaliteten, men bilderna är tagna med mobilen och jag orkade inte ens ge dom första hjälpen i Photoshop…

One Response to Härsjöarna runt (ca 22 km)

  1. Lars H skriver:

    Härlig runda, men som du säger inte helt wild 😉 Är nu hemma med de 2 kidsen på heltid och Pernilla jobbar, så lite svårt med långa promenader. Hör gärna av dig om du har några plans eller vill komma förbi på en kaffe!

Kommentera

