Uppswinget

…eller ”är huvudet dumt får kroppen lida”. Chockade mig själv igår och åkte Uppswinget på Liseberg. Nä, så farligt var det faktiskt inte… men gubben börjar bli gammal. Jag brukar vara nöjd med att åka Balder och Höjdskräcken några gånger och sedan är det bra. Men store grabben och jag hetsade varandra att åka Uppswinget. Vet inte vad det är… tycker inte det är otäckt att åka egentligen, men magen gillar liksom inte dom där onaturliga rörelserna. Förmodligen är det samma anledning till att jag blir sjösjuk bara jag tittar på en båt. Så, lite torktumlarkänsla fick man stå ut med en stund efteråt. Nåväl… en gång var tillräckligt för mig, men grabben åkte hela sju gånger!!! Hur som helst, alla i familjen hade i alla fall en riktigt trevlig dag…

uppsw

Kommentera

