Creative Zen X-Fi

Min bästa kompis under mina promenader… och vid många andra tillfällen också för den delen är min MP3-spelare. Fast mediaspelare vore ett bättre namn då den utmärkt klarar att visa bilder och spela upp film också. Jag är jättenöjd med den, det är faktiskt bara några småsaker som kunde vara bättre (knapparna tex). Jag brukar kunna leta upp brister på mina tekniska prylar men denna är jag faktiskt riktigt nöjd med… Fast lurarna funkar inget vidare ifall man tänker röra sig samtidigt som man lyssnar, så jag köpte ett par ”Koss KEB/24” istället… slapp inte bara skrapljuden när sladden rör sig mot tyg utan fick också riktigt kalasljud också.

creative_zen_x-fi

Efter litande pulande har jag också kommit underfund med filmformaten den accepterar och konverterar numera alltid själv filmerna till XVid istället för WMV.

BTW, det blev Håkan Nesser på dagens promenad och Lykke Li (missa inte att lyssna på särskilt ”Little Bit”).

Kommentera

